مستند «دریادل» زندگی شهید 14 ساله غواص منوچهر تنگسیری

فرازی از وصیت‌نامه شهید: "ای امام امت می‌دانی که ما آماده شهادتیم"

این مستند دربردارنده زندگی شهید منوچهر تنگسیری از شهدای نوجوان غواص کربلای 4 می باشد که به تازگی بعد از 29 سال همراه با کاروان 175 شهید غواص به آغوش خانواده بازگشت.

کاری از گروه رسانه ای نسل آفتاب

تیزر مستند
دریافت

متن کامل وصیت نامه شهید منوچهر تنگسیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"یا ایها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه"  (سوره فجر آیه 27 و28)

"جهاد دری از درهای بهشت است که بر روی بندگان خاص خدا باز می‌شود"  (حضرت علی ع)

ای ملت شهید پرور ایران من شهید هستم و شهیدی هستم از تبار ابوذر و عماریاسر. من فرزندی هستم از زینب (س) و حسین (ع). الا ای امت شهید پرور من فرزند آب و خاک ایرانم و فرزند اسلامم و اینک در صف مجاهدان با ایمان و با تقوا با صدامیان کافر بعثی می‌جنگم و در راه خدا و مکتب و قرآن سخت هم می‌جنگم.

من با خون رنگین خود از قرآن نگهبانی می‌کنم پس در فراق من زاری نکنید و مادر و پدر مرا دلداری دهید.

ای امام امت، ای شیر مرد الهی، ما مثل مردم بیوفای کوفه و شام نیستیم که در کوفه حضرت مسلم (ع) و در صحرای کربلا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند ما برای اجرای فرمان تو آماده‌ایم و اگر لازم باشد خون می‌دهیم تا دین اسلام جاودانه و پا برجا بماند ای امام امت تو خود می‌دانی که ما آماده شهادتیم پس تو هم برای ما دعا کن شهید شویم.

ای ملت شهید پرور ایران همواره و همیشه امام امت خمینی بت شکن را پشتیبانی کنید و همواره به زندگی از دید دیگری نگاه کنید زیرا که به گفته امام معصوم (ع) زندگی یا دنیا مزرعه‌ای است برای آخرت پس سعی کنید که کارهای نیکی انجام دهید.

ای مادر و پدر عزیز و مهربان، مقاوم و استوار باشید و هیچگاه ناراحت نباشید که فرزندتان شهید شده است. بلکه افتخار کنید. زیراکه شهادت در راه خدا افتخار است. از تمام خانواده و فامیل‌ها و دوستان می‌خواهم مرا حلال کنند. پدر و مادر شما سال‌ها برای بزرگ کردن من زحمت کشیده‌اید. امیدوارم مرا ببخشید و در آخر از شما می خواهم از برادران و خواهرانم و تمام فامیل‌ها و دوستان  برای من حلالیت بگیرید.

خداوندا تو را به یگانگیت قسم می‌دهم، شهادت در راه اسلام را نصیبم کن، پروردگارا گناهانم را ببخش و مرا در صف شهدا قرار بده.

والسلام ...

منوچهر تنگسیری تاریخ 28 / 9 / 65